Pagini

Etichete

miercuri, 13 octombrie 2010

Oamenii Dora d'Istria (I) - "Magazin Istoric"

Probabil, cei care nu stiti istoria infiintarii clubului Dora d'Istria, ca va intrebati ce reprezinta titlul primei parti a editorialului despre oamenii Dora d'Istria.

Vreau sa incep aceasta serie de editoriale cu cea care reprezinta "nasa" clubului. Se spune in popor ca nasii sunt parintii spirituali ai "copilului" si au o mare importanta pentru acesta.
Pentru clubul Dora d'Istria, infiintat juridic in 2003 dar spiritual aparut inca din 1997, parintele spiritual a fost Madalina, alias "Magazin Istoric". Asa-i spuneam pe vremea aceea.

Sincer, nu-mi mai aduc aminte de cand ne cunoastem dar sigur de pe cararile montane. Oricum, se intampla in anii 90, anii mei de studentie, cand organizam excursii cu colegii si prietenii mei de atunci. Ce vremuri!
Nu aveam prea multe obligatii si ieseam la munte de cel putin 2 ori/luna. Nu era nimic planificat. De multe ori ne gandeam de vineri seara incotro o luam, pe ce carari de munte in week-end-ul ce incepea.
Intruna dintre aceste iesiri am cunoscut-o pe Madalina, care a devenit rapid membra a cercului meu de iubitori de munte.
Pe vremea aceea lucra la renumita revista "Magazin Istoric" si era o tipa foarte vorbareata si o enciclopedie in istorie. De aceea am poreclit-o "Magazin Istoric", porecla care a rezistat peste ani.

Cum a ajuns ca ea sa fie "nasa" a ceea ce urma sa devina clubul "Dora d'Istria"?
In anul de gratie 1997, dupa ce fusesem membru in cluburile montane Phoenix 13 si Gioni Babos, am pus bazele infiintarii unui nou club. Insa nu stiam ce nume sa-i dam! Eram peste 20 de tineri care doream sa facem ceva deosebit. Am stat si ne-am gandit la nume. In general, cluburile montane si-au ales numele din domeniu: Floare de Colt, Caraiman, Montaniard etc sau dupa un drumet/alpinist renumit: Gioni Babos, Emilian Cristea etc. Cum printre cei 20 de tineri care doream sa infiintam un nou club era si "Magazin Istoric", aceasta a venit si cu ideea ca numele organizatiei sa fie Dora d'Istria, avand urmatoarele argumente:
- Dora d'Istria este pseudonimul Elenei Ghica, prima romanca care a escaladat Alpii Elvetieni (vedeti semnificatia numelui pe site);
- 75% din membrii noului club erau de sex feminim.
Asa s-a nascut clubul Dora d'Istria. "Magazin Istoric" a venit si cu documentatia necesara.
Prin urmare, in 1997 am pus bazele infiintarii Fundatiei Dora d'Istria. Din pacate, lucrurile nu au evoluat bine in vederea dobandirii personalitatii juridice deoarece legile de atunci erau restrictive, mai bine zis, punerea lor in aplicare era prost inteleasa.

Important este ca spiritul "Dora d'Istria" a ramas si dupa 6 ani a devenit si realitate si asta si datorita lui MAGAZIN ISTORIC.

Sa ne traiesti NASA!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu